Cabe Trib en road trip - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu Cabe Trib en road trip - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Cabe Trib en road trip

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

24 November 2006 | Australië, Airlie Beach

Hey familie, vrienden, vriendinnen, ex-collegas, honkballers en andere aanhangsels, dit wordt een lang bericht want ik heb veel gedaan de afgelopen tijd. Nee denk maar niet dat ik naar de andere kant van de wereld ben gevlogen om alleen maar op mijn luie kont te zitten.

Na een paar dagen in cairns te zijn geweest had ik besloten om een tour naar Cape Tribulation te nemen. Het is de enige plaats waar het regenwoud samenkomt met het great barrier reef en wat dus mooie foto's oplevert. Ook is het de plaats waar James cooke de 'ontdekker' van australie schipbreuk leed. Het regenwoud (Daintree Rainforrest) is het oudste regenwoud van de wereld want het heeft de laatste ijstijd niet meegemaakt, daardoor is het ook een regenwoud waar bijna alles giftig of iets dergelijks is.

Toen ik 's ochtends vroeg werd opgehaald bij mijn hostel door de bus van de tour bleek dat ik de enige jongen was die mee ging die dag en dat al het vrouwelijk volk ook nog is van mijn leeftijd was, een goed begin is het halve werk zeggen ze wel is. Nou gingen wij niet werken maar naar een habitat voor dieren die in het regenwoud leefde. Het was niet zomaar een dierentuin maar meer een plaats waar bijna alle dieren vrij rondliepen. Hier aaide ik mijn eerste kangaroe, niet helemaal eerlijk natuurlijk want het was niet helemaal in het wild. Ook zag ik mijn eerste cassowary (zoek maar op google) wat de gevaarlijkste vogel op de wereld blijkt te zijn en ze leven alleen in de streek waar ik nu ben.

Na de habitat en een lunch op een wit palmenstrand waar verder niemand was gingen we met een boot de Daintree river af op zoek naar 'crocs'. Ik verwachtte er eigenlijk niet zo veel van maar we zagen toch 2 zoutwaterkrokodillen, een van 3 meter en het hoofd van een van 4 en een halve meter. Ze kunnen wel 8 meter worden, en leven alleen in noord Australie. "Yeah mate, these are the ones that'll eat ya", zei de man van de boot vrolijk.

De rest van de avond en de volgende dag mocht je zelf kiezen wat je ging doen en dus besloot ik om een wandeling te maken met wat mensen. Is toch het goedkoopst en je ziet het meest. Tijdens de wandeling viel me voor het eerst op dat de zon rond 12 uur echt recht boven je is. Ik kan niet beschrijven wat ik allemaal gezien want het was allemaal wel mooi. Ook heb ik nog een Boyds Dragon gezien waar je heel goed foto's van kon maken. Het is een hagedis van ik denk 40 cm kop tot staart. Er zat ook een enorme spin een enorme libelle te eten, dat was wel mooi om te zien, de spin was ongeveer net zo groot als mijn hand. Toen ik 's avonds voor mijn kamer zat zag ik een vuurvlieg en die geven echt veel licht..

Toen ik weer terug was in cairns ging ik een duikcursus doen, dat hield in dat ik 2 dagen in een zwembad ging duiken en 3 dagen op het reef. Na 4 dagen ben je certified diver dus dan kun je de laatste dag (en voortaan altijd en overal) zonder instructeur duiken. Tijdens de cursus had ik 2 Deense dudes ontmoet waar ik de laatste dag mee ging duiken. Behalve allerlei gewoon supermooi gekleurde koralen en vissen zagen we ook nog 2 pijlstaartroggen, wat barracudas, een schildpad en enorme oester achtige dingen. Ook zagen we 2 cuttle fish, dat zijn een soort inktvissen die helemaal van kleur veranderen als je ze aanraakt, dat was erg mooi om te zien. Aan het einde van onze laatste duik zagen we uiteindelijk ook nog een white tip reef shark van ongeveer 2 meter, deze zijn ongevaarlijk maar was wel indrukwekkend om te zien. We zijn ook nog door een kleine grot heen gedoken waar allerlei wazige vissen verscholen zaten in de schaduw.

Na 5 dagen duiken ging ik is wat goeds doen voor Australie, namelijk vrijwilligerswerk in het Daintree Rainforrest. Ik had een paar dagen eerder een Zwitser onmoet die me hierover had verteld en het leek me wel interessant en omdat ik eigenlijk nog geen afscheid kon nemen van het regenwoud en het leek me een goede ervaring. Ik heb er veel geleerd over de bush en weer wat wazige dieren gezien. Het project ging over pond apple, een boomsoort die niet australisch is en het regenwoud bedreigd omdat het te snel verspreid. Wij moesten dus de bomen kappen en met herbiciden bewerken. Het werk was zwaar en met 35 graden stroomt het zweet van je af maar het was ook gezellig en heb weer wat mensen leren kennen.

Toen ik na een weekje terug kwam in de beschaafde wereld kreeg ik een beetje genoeg van cairns en was het tijd om te gaan reizen. De Deense dudes van de duikcursus hadden me aangeboden om met hun auto mee naar het zuiden te rijden en dus belde ik hun. Het bleek dat ze de volgende ochtend meteen om half 4 zouden vertrekken om naar de hoogste berg van Queensland te rijden en die te beklimmen. Goed idee dus volgende dag meteen mijn eerste road trip:)

De klim op van de berg was echt een ervaring, toen we halverwege waren begon het te regenen en in het regenwoud is dat niet zomaar een bui. Zonder plaats om te schuilen liepen we natuurlijk gewoon door. Op het begin was het vrij verfrissend maar toen het na een paar uur nog niet was gestopt werd het wel vervelend.. Toen kwam Bjarne, een van de denen naar me toe met de vraag of ik ook "leeches" (bloedzuigers) op me had. Ik checkte mijn enkels en sokken waar ze bij hun zaten en ja hoor, ook op mij zaten meerdere bloedzuigers. Dat was wel ff schrikken want ze waren vrij moeilijk van je af te krijgen, na een tijdje werd het makkelijker en raakte we meer gewend aan het idee dat ze toch wel weer terug zouden kruipen. Behalve kleine wondjes lieten ze niets achter en ze deden ook geen pijn. Het was wel echt smerig natuurlijk. Toen we eenmaal de top hadden bereikt en onze tenten opgezet waren we verkleumd en nat en dus hadden we vuur nodig, maar hoe maar maak je dat in een regenwoud waar het al heel de dag stortregent? Na een tijdje zoeken vonden we wat rotsen waar wat drogen takjes onderlagen en met de laatste 6 pagina's van mijn dagboek was het ons gelukt om vuur te maken. De volgende dag was het gelukkig droog dus konden we rustig bij een waterval lunchen.

Na ons bergavontuur gingen we naar de hoogste single drop waterval (278 m) van australie, alleen de rit er naar toe was al een avontuur opzich. Omdat we de laatste 50 km in het donker moesten doen zaten er allerlei dieren op de weg. We zagen vreemde vogels, padden, ratten, allerlei andere knaagdieren en ja.. 2 enorme slangen. De waterval zelf was ook spectaculair. We waren naar beneden gelopen om in de pool onder de waterval te zwemmen, das was verfrissend en speciaal om al die watermassas zo dicht bij je neer te zien kletteren.

De dagen erna gingen we naar Magnetic Island waar we wat wandelingen langs mooie baaitjes maakten. Op de camping zaten allerlei wilde wallibies (kleine kangaroes) en possums, hier heb ik dus wel mijn eerste echte wilde buideldieren gezien! Na een relaxe avond met wat locals met guitaren waar Tenacious D en natuurlijk led zeppelin ook bekend was konden we de volgende dag rustig uitgaren op het strand. Nu zijn we naar Airlie Beach gereden om een met een zeilboot een tour te doen op Whitsundays, dat is een eilanden groep waar het nogal mooi schijnt te zijn.

Dit was het voor deze keer, als je wil weten hoe het er uit ziet waar ik ben kun je het beste de namen in google intypen want ik kan maar een paar foto's op mijn site zetten.

Bedankt voor het lezen en de intresse natuurlijk,
Mzzls en een dikke kus!

  • 24 November 2006 - 02:28

    Elke:

    whaha kwist niet dat jij ook in australie zat:p
    Als je nog een keer naar sydney of tasmanie komt laat maar ff weten :p
    xxx
    Elke 'paars haar'

  • 24 November 2006 - 08:30

    Ruud:

    Heej jonge ik hoor dat je het super hebt daar. als ik die foto's zie dan MOET ik egt daar heen op vakantie woooow wa is het daar mooi man. heel veel plezier nog en hoor snl van je

    groetjesss

  • 24 November 2006 - 09:47

    ROB:

    Dit verhaal klinkt nog relaxer en ongelofelijker dan de vorige keer. Vette shit daar in de bushbush, bergen, strand en wat nog meer allemaal niet. Hier is de winter een beetje aan het beginnen, koud en veel kutweer. Ey Joeri ga zo door man MZZL GRT rob

  • 24 November 2006 - 09:52

    Anky:

    Joeri...als ik die Bounty-stranden zie ben ik echt zoooo f*cking jaloers..maar die spinnen maken het toch weer een beetje goed...geniet er van he..

    Xxxx anky

  • 24 November 2006 - 10:18

    Annemarie:

    En voor ons was Frankrijk vroeger al een ervaring.....Leuk om te lezen, blijf goed opletten en genieten!!!! Liefs

  • 24 November 2006 - 11:16

    Maud:

    Echt mooie verhalen joh.. Ben wel een beetje jaloers hoor:D Geniet er nog van!! Leuk trouwens ook dat je vrijwilligerswerk hebt gedaan!
    xxxx

  • 24 November 2006 - 12:07

    Boukje:

    ow ow ow t klint weer allemaal te rlx!!!

  • 24 November 2006 - 13:19

    Nils:

    Gewoon fucking cool, that's it gewoon echt relax dude. Veel plezier nog!

  • 25 November 2006 - 01:53

    Tessie:

    Godverdomme egt vet zeg

  • 25 November 2006 - 14:29

    Gijs :

    tering wa ziet da er allemaal relaxt uit man echt vette shit. En ook nog duiken ook he, jij hebt het echt goed daar man.
    en ik hoor het wel weer mzl

  • 25 November 2006 - 18:36

    Kimberly:

    Heyhey,
    Leuk om weer wat van je te horen.
    Ik vraag me toch wel af wat er zo gevaarlijk is aan de cassowary, want hij ziet er niet erg dangerous uit!
    Echt goed dat je ook vrijwilligerswerk hebt gedaan daar! Ik doe ook vrijwilligers werk, maar de plaats waar ik dat doe is toch een stuk minder interessant haha.
    Ik ben wel blij dat ik die spin (van de foto) niet ben tegen gekomen.. die in Nederland zijna l eng zat! Verder weer super foto's gemaakt!! Ontzettend veel plezier nog verder.

    Dikke kus

  • 26 November 2006 - 19:01

    Tjerk:

    En ik was al zo blij met een weekeinde Vlieland met Loes.... (ook mooi overigens!) Meer feauteaux!

  • 26 November 2006 - 20:52

    J - Style 2:

    maat, echt tof dat je het zo naar je zin hebt, je komt volgens mij terug als professor als ik het zo lees. je bent er een maand en je hebt al zoveel meegemaakt. dit weekend heb ik je echt gemist bij inspirationpoint, het is anders zonder jou en was bijna opgestapt. veel plezier daar nog joeri en blijf op je hoede met al die vage beesten daar. kus giel

  • 26 November 2006 - 21:23

    Ton:

    Joeri, nu je toch op het zuidelijk halfrond bent kun je wellicht even checken of je kompasnaald daar ook naar het noorden wijst. En of de maan daar ook via het zuiden zijn nachtelijk rondje draait. Of gatie net als de zon nu voor jou via het noorden? Blijf je verbazen!!!!!! Kus

  • 28 November 2006 - 10:49

    Elisa :

    nou joeri het is daar echt fucking prachtig aan de foto's te zien en de verhalen te horen. Ik zou zelf ook graag die kant op komen. Ik ben blij dat je het naar je zin hebt!!!!!!!!
    Dikke x en ik mis je wel hoor !

  • 04 December 2006 - 17:53

    Bettina:

    Zeer smakelijke verhalen. Volgens mij heb je presentatorkwaliteiten. Ach ja, zat er al vroeg in!

  • 06 December 2006 - 13:36

    Ivar:

    Hey Youri, Ik heb geen idee of je me nog herkend van vroeger(jaartje of 9 geleden).. Ik jou iig nog wel. Ik heb via via gehoord dat je in Australie zit, aangezien ik dit misschien zelf ook van plan ben, blijf ik je volgen ;)
    Gaaf verhaal :D, kben benieuwd naar de rest

  • 17 December 2006 - 12:42

    Diede De Blaauw:

    Hoi Joerie,
    Viavia gehoord over je reis door de outback van Australie. Ik heb enkele berichten van je gelezen. Echt een gave reis met tal van avonturen!!Veel plezier daar en we blijven je volgen....

  • 21 December 2006 - 21:46

    Kim & Peter:

    Haha Joeri als jij een wilde kangaroe (kangoeroe?) gaat aaien zijn we de eersten om je te feliciteren!! Echt ziek vet daar zeker en wat is dat met die bus vol vrouwen? Allemaal bouwvakkers ofzo :p
    nou mzul sturen wel een mailtje!

  • 01 Januari 2007 - 21:04

    Franca:

    Ha Joeri,
    Wij willen je even het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!
    Volgens ons ben je het hèèl goed begonnen.Leuk om te lezen.
    Nog een fijne tijd daar en veel groeten van Frans en Franca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 96031

Voorgaande reizen:

13 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Over land naar china en terug!

20 Oktober 2006 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: