Het land van de dudes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu Het land van de dudes - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Het land van de dudes

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

04 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Jojojo!

Alweer laat ik iets van me horen, ik hoop dat het niet te veel wordt zo. Bedankt voor alle reacties, ze waren erg leuk om te lezen! Tijdens mijn laatste 2 dagen in Hong Kong ben ik naar een tempel gegaan met 10.000 buddhas, eerst geloofde ik het niet maar het bleek dat ze ze echt oooveral hadden staan. De tempel was niet zo boeiend maar nog wel aapjes gezien die heel dichtbij kwamen en met hun jonge van de trap af rolde.
Mong kok was nogal druk zoals te verwachten maar wel leuk om een keer mee te maken. We hebben er zelfs nog kikkers gegeten die eigenlijk best lekker waren, smaken bijna hetzelfde als kip, misschien een tip voor thuis dus:p
Hong Kong was leuk maar toch wel heel druk dus was ik na een paar dagen al wel weer toe aan vakantie, Australie leek een goed idee. Met creedence clearwater revival in mijn oren vertrok ik eerst uit Hong Kong naar Taipei en zo door naar Sydney.

Het hostel in Sydney was echt chill, een heleboel relaxe mensen en binnenplaats waar iedereen indrinkt 's avonds. Het eerste wat me eigenlijk opviel in Sydney was dat er hier allemaal vreemde dieren op straat rondlopen. Er zijn wel duiven en meeuwen maar dus vooral allerlei gekleurde vogels, er vliegen ook papegaaien rond em er zitten wat pelikanen in de haven. In sommige bomen hangen overdag honderden vleermuizen te slapen. Was echt een raar gezicht de eerste keer, ze zijn ook echt 30 cm groot ofzo.
De botanische tuin in Sydney is echt relax, ik heb er zelfs nog een aal van bijna een meter gevangen met mijn blote handen, ghegheghe, toen we naar het hostel teruggingen zagen we een bord met DON'T TOUCH THE FISH maar dat was iets te laat.
The opera House en de harbour bridge zijn natuurlijk een mooi gezicht, voor de rest is sydney net 2fast2furious. 's Avonds zie je er heel veel opgepimpte auto's, nog nooit zoveel chrome velgen voor een stoplicht gezien. Ook veel ferarries, maserati's, ashton martins etc etc.
Er zijn ook veel clubs, bars en pubs dus iedere avond uitgaan zit er wel in. Het weer hier in sydney was nog net iets te koud dus heb ik besloten om naar Cairns te vliegen in het noorden. Dit is tropisch gebied dus het weer hier is goed te hebben.
Mijn eerste hostel in Cairns was iets te duur dus ging ik de 2e dag opzoek naar iets goedkopers. Na kort zoeken kwam ik uit bij een Reggae hostel met zwembad en relaxe muziek, niet slecht dus. Ik ben hier meteen naar het strand gegaan waar we vanaf een pier een zeldzame luipaard haai gezien hebben. De volgende dag ben ik met 2 duitsers een wandeling gaan maken in het regenwoud, wat weer is wat anders was dan het bos van waalre. Veel vreemde hogen mooie bomen, wazige planten en een hoop rare geluiden natuurlijk. 's Avonds goed uitgaan in de stad bevalt hier ook wel, er zijn niet alleen veel aardige backpackers maar de australiers (ozzies) zijn ook echt heel relax. Iedereen noemt elkaar dude of mate en ze zijn erg layback. Moet ook wel als je midden in de nacht nog in je zwembroek kan rondlopen. Volgende week weer meer verhalen uit het land van de dudes, ik hoop dat jullie het ook naar je zin hebben in het koude nederland:)

Groeten en kusjes van mij!

  • 04 November 2006 - 06:53

    Annemarie:

    Geweldig verhaal weer. Aangezien het 9 maanden zomer is in Australie en er zoveel mooie dingen te zien zijn lijkt het me precies "the place to be" voor jou.
    Hier kleuren de bomen mooi herftsachtig en wordt het kouder..Veel plezier,kus

  • 04 November 2006 - 08:31

    Alex:

    hey man!
    I could hardly figure out that you're in Cairns right now. Should be pretty warm up there.
    Hope you have a wicked time up there. I was wondereing if you got my email as well.

    let me know.

    regards.
    alex.

  • 04 November 2006 - 09:55

    Marijke:

    Wat een prachtig verhaal jij weet wel wat je doet, geniet er van zoiets komt maar een keer in je leven voor je hoort nog wel van mij. liefs en een knuffel.
    je tante uit Leerdam.

  • 04 November 2006 - 10:38

    Lieneke:

    Hey DUDE!
    Klinkt egt allemaal zwaar chill en de foto's zeggen genoeg... Have fun daar tussen de dudes, mates, vleermuizen en papegaaien!
    xxx

  • 04 November 2006 - 10:38

    Dorus:

    Hee broer! super verhaal weer! je blijft wel overal je handen in steken he! (die aal) Ik heb afgelopen heerlijk tentamens zitten leren en komende week weer, ondertussen denk ik dat jij beter had kunnen gaan studeren en ik nog een keertje op reis! ik mail je nog wel!
    x

  • 04 November 2006 - 11:19

    Anky:

    Ik ben jaloers....:$
    Have fun mate...;)
    xxx

  • 04 November 2006 - 12:04

    Gieltje:

    whaa joeri je hebt het nog beter dan jezelf had voorgesteld volgens mij. (oww hier bevalt het me niet, even een vliegtuig naar een andere plek) en dan nog zeiken dat het hostel te duur is:P:P
    als ik het zo bekijk kan je het niet beter hebben. en schrijf je teksten niet zo interresant man, je maakt iedereen jaloers hier:P maat ik mis je veel plezier en succes daar. tot hoors! en owja dat regenwoud owned echt hard. de mazllllllllllll

  • 04 November 2006 - 13:12

    Wim V.d.Heijden:

    Joeri,
    Leuk om, via digitale weg, iets van jou te vernemen vanuit "down under".
    In 1973 waren mijn vrouw en ik, vijf uur lang, in quarantaine op het vliegveld van Sydney. We waren onderweg naar New Zealand en maakten een overstap-landing in Sydney. En wat bleek: in die tijd was er nog verschil in de inentingen, die je nodig had voor Australië en New Zealand . Gevolg onze entingen voldeden niet in Australië. Omdat het vliegtuig voor N.Z.vijf uur op zich liet wachten, werden we in een ongezellige quarantaineruimte gestopt. Dat leidde ertoe dat we feitelijk noiets gezien hebben van Australie dan het vliegveld in Sydney.
    Des te aardiger dat we nu,
    33 jaar later via jou toch nog iets vernemen over dit mooie en grote land.
    We wensen je een gezellige, leerzame en behouden trip.

    Wim.

  • 04 November 2006 - 14:01

    Kimberly:

    Weer al zo'n super verhaal. De foto's zijn echt tof. Volgens mij is er nog letterlijk niets een klein beetje tegen gevallen daar. Dik genieten dus! heel veel plezier..
    Dikke kus

  • 04 November 2006 - 14:29

    Ruben:

    klinkt te relaxed allemaal ik krijg er ook echt zin in vakantie door. Hier vriest het ondertussen al snachts duss :(, Hf xD

  • 04 November 2006 - 16:17

    Ruud:

    hellow mate egt zoo vet da regenwoud enzo lijkt me egt zo cool denk dat ik naar je toe kom hehe

  • 04 November 2006 - 16:47

    Maud:

    Mooi verhaal! Ben wel jaloers op het weer bij jou.. Het is hier snel donker en nu al te koud:P Grappig dat ze daar allemaal dieren op straat hebben die hier in een dierentuin zitten!:D
    De groeten!xxx

  • 04 November 2006 - 20:36

    Mick:

    jo man,
    egt de wtfste vette shit allemaal denk datk ook maar es ga reizen.
    veel succes/plezier nog, Mick

  • 04 November 2006 - 20:50

    Annabel:

    Hey!
    Wat klinkt dat allemaal héérlijk!! Erg jaloers op je. Geniet ervan!
    Liefs,
    Annabel

  • 05 November 2006 - 15:19

    Jolien:

    Hee
    Klinkt goed allemaal. Klinkt ook wel alsof jij het erg naar je zin hebt, was ook wel te verwachten he :) Houden zo!
    Kus

  • 05 November 2006 - 18:51

    Ria Van Den Oetelaar:

    Geweldig Yoeri zoals je alles beschrijft. Het is net of wij daar ook zijn.
    Hartelijk dank voor je mail. Wij genieten er van
    Lieve groetjes van Frans en mij

  • 06 November 2006 - 11:05

    Hendse:

    haha dude echt een land voor jou dan :p echt leuk ok te lezen wat je daar allemaal meemaakt man.
    veel plezier verder en ik check je latuur

  • 06 November 2006 - 14:29

    KIm & Peter:

    ja dude het ziet er te rielekst uit daar...hoe warm was het in sydney dan 'maar' 18 graden ofzo
    wel lekker zwemmen dan als je de kans loopt een zeldzame haai tegen het lijf te lopen haha
    zijn er wel genoeg lekkere wijven of was dat niet de reden dat je ging :p

    mzul!

  • 06 November 2006 - 15:59

    Marijn:

    hello mate!! =P
    klinkt goed zeg!! lekker weer, mooie omgeving, wat wil je nog meer?? heel veel plezier, k hou de site in de gaten! mazzol! marijn

  • 07 November 2006 - 07:35

    Rick:

    Damn joeri! echt vet! waarom kom je eigenlijk nog terug naar nederland? :P.. gave fotos!!!!!! ennuh DONT TOUCH THE FISH!

  • 07 November 2006 - 19:46

    Dagmar:

    het ziet er naar uit dat je het errug goed hebt tussen de ozzies =) indrinken op de binnen plaats, fuckin'aye mate, just like home =P
    wij hebben nu een meisje uit australie in huis en de verhalen van haar en van jou maken me wel echt ontzettend jaloers!!! veel plezier nog daar. kusje

  • 07 November 2006 - 20:33

    Karin:

    Halloooo lange verhalen.
    Ik heb het veel te druk hoor om heel die shit te lezen. Nee hoor, heeel gaaf allemaal.

    Ik wil alleen meer foto's zien!!!

    Nou ik mis je maar dat wist je wel he, sjoewerdtdtdt!!!

    X Helga

  • 08 November 2006 - 11:56

    Mart:

    hee jonge beetje relax daar? tilburg is net geen kampioen geworden lekker voor hun:D veel plezier later mart..!

  • 08 November 2006 - 13:27

    Nicola:

    Hey!
    Lang geleden!
    Het klinkt echt heel vet allemaal, foto's zien er ook super mooi uit! Hoop dat je veel lol hebt, maar dat zal denk ik ongetwijfeld!;-)
    Groetjes!!

  • 12 November 2006 - 21:28

    Franca:

    Eindelijk je verhaal gelezen.ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt.Het lijkt me geweldig om daar te zijn.Wij vinden het al leuk als er 2 vleermuizen rond het huis vliegen!!Mooie foto.
    Nog een fijne tijd en veel plezier....groetjes.

  • 18 November 2006 - 15:53

    Corry:

    Hoi Joeri, zo te lezen heb je het reuze naar je zin, genieten maar!Hier zijn de bomen bijna kaal en begint het te regenen. groetjes ook van Conny en Wytse.

  • 22 November 2006 - 19:24

    Eva:

    Heee Joeri!!
    Ik weet niet of je me nog kent, maar ik was ook op je feest toen. En waauw wat vet allemaal! Klinkt erg avontuurlijk ;) Like that. Ik hoop dat je nog een hele leuke tijd krijgt en dat wanneer je terug in nederland bent ik je nog eens zie :) Have fun!!
    Kusje Eva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 96028

Voorgaande reizen:

13 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Over land naar china en terug!

20 Oktober 2006 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: