Final Destination; Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu Final Destination; Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Final Destination; Thailand

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

19 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Hello everybody!

Vanuit het hete maar regenachtige Bangkok schrijf ik dit keer maar een kort verhaal. Voor Thailand had ik niet het plan om veel te gaan doen maar vooral gewoon om te gaan relaxen en te feesten. Nu valt er natuurlijk nog wel wat te vertellen over weer een ander land met weer een andere cultuur.

In bangkok gingen mijn dagen vooral voorbij door 's avonds naar de meest relaxe barretjes en cafe's te gaan met allerlei mensen die ik die dag ontmoet had. Zo was ik samen met een andere dude op een avond in een ska bar met live muziek waar ik aan de praat kwam met wat Thaiien toen het optreden voorbij was. Ze vroegen of we zin hadden om mee naar hun huis te komen om een feestje te bouwen. Leek ons wel een goed idee dus we liepen met ze naar buiten waar twee super getunede sportkarretjes op ons stonden te wachten. Toen we aankwamen bij hun huis bleek het een enorme villa te zijn die superdelux was ingericht. We bleven er tot vroeg in de morgen en het was zeker een chill feestje geworden.

Het was wel vreemd om in dit land bij locals thuis tekomen en dan zulke rijkdom mee te maken. Als je overdag door de straten van Bangkok loopt is het namelijk wel even anders want behalve een overvloed aan toeristen zijn er veel Thaiien die met moeite wat geld bij elkaar proberen te krijgen. Je hebt overal TukTuk's, dat zijn gemotoriseerde driewielers waarvan de drivers aan iedereen vragen, TukTuk?? Ze rijden je voor een euro een halve dag door de stad maar stoppen dan wel bij reisbureaus en kleermakers waar ze geld van krijgen als je even naar binnen gaat en vraagt wat voor naar prijzen etc. Meestal is het niet te vervelend maar soms wel echt irritant als die verkopers allerlei zooi aan blijven bieden zodat je niet weg kan gaan. Maar zo had ik dus wel een dagje sightseeing in Bangkok waar ik weer allerlei mooie tempels te zien kreeg.

Ik had mijn TukTuk driver wat meer geld gegeven zodat hij me ook wat armere gebieden liet zien en het is schokkend om te zien hoe arm veel mensen hier zijn. Zo zag ik een sloppenwijk waar mensen in wat van golfplaten gemaakte hutjes woonden met duizenden naast en op elkaar en ook nog een trainrails die tussen de sloppenwijk doorloopt. Het is niet leuk om je te bedenken dat een paar straten verderop er toeristen van over heel de wereld rondlopen om een goede tijd te hebben. Aan de andere kant brengen ze wel geld natuurlijk.

Na een lange nacht met maar weinig slaap stapte ik op een bus die me elf uur later afzetten in Chang Mai in het groene noorden van Thailand. Op de bus had ik nog twee meisjes ontmoet die in Utrecht studeerden waar ik de volgende dag mee rond had gelopen om Chang mai te zien. We gingen voor een olie massage wat voor de verandering wel is een keer een fijne massage was en voor de rest van de dag bezochten we wat meer Wat's (tempels).

's Avonds gingen we naar het Thaiboxen, iets wat je niet kan missen als je naar Thailand gaat want in iedere plaats van redelijke grote is er wel een wedstrijd te zien 's avonds. Hier in Chang Mai was het stadion niet zo groot en dus zaten we dichtbij de ring en konden we alles goed zien. Er waren die avond tien gevechten waarvan drie een westerling vs Thai was. Thai box houd in dat je je hele lichaam mag gebruiken om die ander knock out te krijgen en is dus ook met schoppen beuken en weet ik het.

We dronken wat bier en het was wel leuk om een keer mee te maken maar ik blijf boxen toch maar een beetje een domme sport vinden.
Het avondje afgesloten in een reggae bar wat wel weer ff wat anders was dan schreeuwende en vechtende Thaiien.

De volgende dag ging ik door naar Pai, een klein hippiedorpje waar ik van gehoord had van wat mensen in Bangkok. Het ligt dicht bij de grens van Birma ergens in de bergen in het noorden van Thailand in een prachtig valleitje.
Ik checkte in bij een klein bungaloodorpje dicht bij de hoofdstraat waar ik voor haast geen geld mijn eigen bamboehuisje met tweepersoons bed en badkamer kreeg.
In het dorp heb ik eigenlijk bijna alleen maar gefeest, gegeten en relaxe mensen ontmoet en het was jammer dat ik er maar voor 4 dagen kon blijven. Ik heb ook nog een activiteitje gedaan, namelijk olifant rijden. Eerst gingen we met een olifant een berg op wat niet echt comfortabel was want het was soms vrij steil en waar moet je je nou weer aan vast houden als je op een olifanten rug zit? Na de berg stapte we over op een grotere olifant die ons naar de rivier bracht. Onderweg zagen we nog een slang het rijstveld in schieten en het begon een beetje te regenen. Die lieve olifant scheen het wel naar zijn zin te hebben en at terwijl we liepen hele struiken op die hij met zijn slurf van langs het pad weg plukte.
De Thaiguys die op een andere olifant zaten vroegen nog of we misschien wat opium wilden kopen maar ik hield het toch maar gewoon bij alleen olifantrijden. Toen vroegen ze of we met de olifant wilden zwemmen wat al een beter idee was dan de opium en dus gingen we in de rivier naar een wat dieper gedeelte waar ik op zijn nek moest gaan zitten en aan zijn oren vast moest houden en hohoho roepen. Toen ik dat deed begon de olifant eerst rustig op en neer te bewegen met zijn hoofd maar deed dat al snel zo hard dat ik er na 10 seconden al vanaf vloog en 2 meter verder in het water belanden. Deze olifant rodeo deden we nog een paar keer en soms gooide hij me er ook gewoon meteen nadat ik weer op hem geklommen was eraf met een krachtige beweging.
Een keer kwam ik net weer boven water en zag ik het enorme hoofd van de olifant vlak voor me ook uit het water komen. We stonden even oog in oog met elkaar totdat ik me rot schrok want opeens kwam zijn slurf naast me ook uit het water.
Na een tijd gingen we maar weer terug naar het droge en ik heb nu dus ook nog met olifanten gezwommen. Het zijn ontzettend lieve en slimme beesten en hoewel ze vaak slecht behandeld worden waren deze olifanten echt deel van de familie daar wat goed om te zien was.

Na het olifanten avontuur en nog een relax avondje uit was het jammer genoeg al weer tijd om mijn weg naar de eilanden in het zuiden te gaan maken want de full moon party zat er daar aan te komen. Ik stapte dus op een bus terug naar bangkok waar ik een dagje moest wachten op de volgende bus en dus even tijd had om toch nog maar wat dingen te bezoeken. Met een tuktuk ging ik naar 'Wat Pho', een tempel met een enorme liggende boeddha van 47 meter lang die amper in het gebouw pastte en daarna liep ik door naar het National Grand Palace waar de koning ooit nog woonde maar wat nu open is voor publiek. Hoewel het er erg goed en duur uitzag kon ik me er toch allemaal niet echt meer voor interesseren wat dus ook weer een teken was dat het nu onderhand wel tijd aan het worden was om naar huis te gaan.

's Avonds stapte ik weer op een bus om door te gaan naar Koh Phan Ghan waar ik de volgende middag aankwam. Ik verbleef op een vrij afgelegen strandje maar toch wel met een feest iedere avond en genoeg mensen om een gezellige tijd te hebben. De eerste ochtend liep ik bekaterd met wat mensen over het strand toen wat Thai's ons vroegen of we mee wilden gaan vissen. Dat leek wel een goed idee en we pakte dus wat spullen om die dag en nacht op pad te kunnen zijn. Onderweg naar de goede visspots zaten we al allerlei drankspelletjes te doen dus echt serieus vissen was het niet maar het was wel erg gezellig en leuk om met een Thaise longboat en wat locals naar minieilandjes te gaan en wat rond te hangen op ongebruikte tropische strandjes.

Een prachtige zonsonderdag bracht de nacht en toen ging het echte vissen pas beginnen. Hoewel ik niet op zat te letten had ik al snel iets vrij groots aan mijn lijn hangen en toen ik hem uit het water ophaalde was het wel een vreemd gezicht. Ik had namelijk een groene Pijlstaartrog gevangen met blauwe stippen. In australie had ik zulke jongens nog gezien bij het snorkelen en ze zien er echt goed dus vond ik het op het begin wel een beetje jammer maar toen de Thais de staart eraf hakte voor de veiligheid en zeiden dat roggen goed smaakte was het al wel weer goed. Verder hadden we niet veel meer gevangen dan wat kleine visjes, een barracuda en uiteindelijk nog een pijlstaartrog. Diep in de nacht gingen we naar een grot toe op een strandje waar we even wat sliepen en de stingray en wat andere visjes op het vuur gooide en op smulde. De rog smaakte trouwens inderdaad goed:).

Verder heb ik op het eiland niet veel meer dan een gewone strand en hangmat vakantie gehad totdat het tijd was voor de full moon party, het grootste strandfeest ter wereld dat iedere volle maan wordt gehouden met tientallen Dj's en zo'n 20 tot 30.000 mensen. Behalve dat ik iedereen kwijt geraakt was, weer gevonden had en weer was kwijt geraakt kan ik er niet veel meer over zeggen dat ik een hele nacht heb staan dansen en dat je er echt bij had moeten zijn want het was echt een goed feestje. Met nog maar een paar dagen te gaan voordat ik weer op het vliegtuig naar huis zat was dit al wel een mooi afsluitingsfeestje van mijn reis.
Na een dagje bijkomen ging ik nog even door naar Koh Tao, een eiland in de buurt met een van de beste divesites ter wereld. Ook hier heb ik niet veel meer gedaan dan wat rondgereden op een scootertje en de gewone vakantie bezigheden. Op de laatste dag voordat ik weer terugging naar Bangkok ging ik nog wel een ochtendje duiken wat natuurlijk ook weer mooi was.

In Bangkok heb ik nog even goed goedkoop geshopt de hele dag en ben toen 's nachts naar het vliegveld gegaan voor de 14e keer en laatste keer in de afgelopen 10 maanden..

  • 19 Augustus 2007 - 18:42

    Tjerk:

    Hoi Joeri

    Als je dan eindelijk terug bent hebben we nog een verassing voor je.... Het gebaksvorkje dat je jaaaaren geleden in onze vijver hebt laten vallen is terecht!

    Hahaha, meer spannende dingen gebeuren hier niet! Veilige thuisreis!!!

  • 19 Augustus 2007 - 19:17

    Kimberly:

    Wel goed plan om inderdaad ook maar is vakantie te houden.. beetje relaxen en feesten.
    Maar je zit daar toch al 11 maanden? In ieder geval goed lang.. Heb je toch wel een beetje zin om weer naar huis te gaan?
    Dan krijg je weer gewoon n lap vlees van de AH ipv een pijlstaartrog;)
    Goede reis!
    Spreek je snel weer..

    Kus

  • 19 Augustus 2007 - 19:23

    Fer:

    Hey, net effe je verhaal in thailand gelezen! WOW! kicke man! ik ga in november 1 maand naar Thailand.. niks geboekt op 1 hotel bij aankomst na dan..

    Wel grappig om te lezen hoe je verblijf was.. zeker om met die thai'n mee naar huis te gaan in die getunde bakkies whaha iets wat je niet zo snel verwacht denk ik...haha

    verder erg leuk om te lezen wat je hebt gedaan!

    Groetjes
    Fer
    als je me wil volgen in november:
    www.fer.reismee.nl


  • 19 Augustus 2007 - 23:18

    Richard:

    Hey Joeri!
    Wat ontzettend gaaf dat je nu in Thailand bent en zulke dingen meemaakt!
    Die olifantenrodeo lijkt me zo ontzettend gaaf!!!

    Ik ben nu in Barcelona voor een lang weekend backpacken, dan weer geld verdienen in NL en dan voor een tijdje naar Italie verhuizen.

    Ik ben nog steeds aan t rondvragen of mensen die ik ken in Utrecht een kamer vrij weten.

    Iig heel veel plezier daar en geniet ervan. Deze ervaringen zijn zo kostbaar voor je hele leven, dat merk ik nu al.

    cheers
    Richard

  • 20 Augustus 2007 - 08:34

    Maud:

    Heej Joeri!
    Weer een mooi verhaal:) Ziet er apart uit die pijlstaartrog met zn blauwe strepen en stippen.
    Die foto van die olifantenkop van achter is echt heel grappig trouwens haha!

    xxxx Maud

    PS. Was de UIT leuk??

  • 28 Januari 2008 - 23:47

    Phil Street:

    Joeri!! Hey man whats going on!? i was wondering if you were still traveling around.. i'm assuming your probably back in europe by now. but i wanted to see how everythings going for ya. I'll e-mail you soon.

    cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 96028

Voorgaande reizen:

13 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Over land naar china en terug!

20 Oktober 2006 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: