Chillen in Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu Chillen in Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Chillen in Hong Kong

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

23 Oktober 2006 | Hong Kong, Kowloon

Joo allemaal, om te beginnen wil ik jullie natuurlijk ff welkom heten op mijn website. De vliegreis was goed verlopen, mooi lichtjes kunnen kijken toen ik 's nachts over New Delhi vloog en het overstappen in Bangkok en Taipei was ook geen probleem. Bij mijn laatste vlucht tussen Taipei en Hong Kong was ik de enige blanke in het vliegtuig, eigelijk ook wel logisch bij zo'n vlucht. Toen ik aankwam in Hong Kong was het ongeveer 30 graden, nu nog steeds trouwens en veel slechter weer zal ik hier ook niet meer meemaken. Al meteen ontmoette ik bij de bushalte een Tanzaniaan die hier kwam voor business en ook nog is in het zelfde hostel sliep als ik. Dat was wel fijn want het
was nog niet zo makkelijk om het hostel te vinden, stel je voor dat je met een backpack van 20 kilo in een straat als op (volgens mij) de 2e foto (maar waar het overdag nog veel drukker is) een steeg moet vinden en dan tussen allerlei winkeltjes en verkopers van gestolen spullen en mensen die je iets aanbieden een lift moet vinden in de juiste gang om vervolgens op de juiste verdieping je hostel te vinden.
Toen ik eenmaal bij mijn hostel was bleek dat er ondanks mijn boeking geen plaats meer was in de 12 persoons dormitory en dat ik voor 1 nacht naar een 1 persoons moest. Het kostte iets meer maar na 17 uur reizen en even onderhandelen vond ik het wel goed. De kamer bleek echter niet bij de receptie van het Hostel te zijn maar weer drie gare flats verderop op de 17e verdieping. Na het Douchen kwam ik een oostenrijker tegen die ook die dag was aangekomen, met hem ben ik toen de stad ingegaan en hebben we op de boulevard de meest absurde lasershow ooit meegemaakt. Iedere avond rond 8 uur begint er namelijk muziek op de boulevard en alle Wolkenkrabbers op Hong Kong Island aan de andere kant van de baai dansen dan met een enorme lichtshow op de muziek. Van sommige gebouwen schoten lichtstralen ritmisch de lucht in en andere veranderden geheel van kleur. Om een lichtshow zo groot als het centrum van een wereldstad te maken kunnen ook echt alleen chinezen bedenken.

De volgende dag zijn we zelf naar het central district gegaan om de wolkenkrabbers van dichtbij te bekijken, een heel mooi gezicht en ze hebben er genoeg. In de stad hebben we een Indonesisch meisje onmoet die de hele dag met ons mee is gegaan. Ze kende ook de weg beter want ze woonde hier voor een paar maanden. s'Avonds een mooi uitzicht over de stad gehad en veeel foto's gemaakt.
Het is wel een erg bijzondere stad om een keer mee te maken. Iedereen woont in flats van minsten 30 verdiepingen en de straten zitten vol met reclame borden. Allerlei mensen lopen er door elkaar, de stad is echt een mengsel van rijk en arm. Er zit bijvoorbeeld een bedelaar voor een Louis Vuitton zaak. En er lopen een hoop gare en rijke mensen rond.

Vandaag gaan we naar Mong Kok, het dichtsbevolkte stuk van de aarde met 50.000 mensen per vierkante km.

Ik moet er nu eeen eind aan breien want mijn tijd is op, laat meer van me weten als ik in sydney zit.

Leuk dat jullie dit allemaal lezen,
groeten en kussen van joeri:)

ow en als iemand zich afvraagt of het moeilijk is om alleen te reizen,
nee want kben nog geen moment alleen geweest:)

  • 23 Oktober 2006 - 09:14

    Bahia:

    haaaa liefie!!
    ben blij dat alles is goed gegaan en vind het kei leuk om je berichtje te lezen! en joeri ik had ook echt niet verwacht dat jij ook maar een moment alleen zou zijn. veel plezier nog en tot je volgende berichtje!!
    dikke kus en heel veel liefs

  • 23 Oktober 2006 - 13:20

    Rosalie:

    Go Joeri!!
    Hopelijk was je feest nog leuk, maar vast niks vergeleken bij je nieuwe ervaringen...
    Veel plezier en houd het netjes he? ;)
    Kus

  • 23 Oktober 2006 - 13:24

    Ineke:

    Hoi Joeri
    Hartstikke leuk om je reis op deze manier te volgen. Je schrijft leuk, dus zeker niet saai om te lezen. Lief, dat je aan me gedacht hebt met mailen. Het ga je goed op je reis. Graag tot de volgende keer!
    Groetjes en kus van Ineke

  • 24 Oktober 2006 - 06:33

    Rick:

    Jonge jonge jonge klinkt allemaal erg vet man!! is gaaf zon site! :D.. Succes in hong kong!

  • 25 Oktober 2006 - 13:16

    Cindy:

    Hee Joeri, echt vet. Jij vermaakt je wel. Veel succes en maak maar veel fotos. xx

  • 26 Oktober 2006 - 12:43

    Ria Van Den Oetelaar:

    Hoi Yoeri,
    Nou het gaat je goed af. Geniet er maar lekker van.Het is wel spannend hoor
    Groetjes en liefs van ons allen
    Ria
    Er is nog geen baby!!!!!!!

  • 26 Oktober 2006 - 12:49

    Rick:

    Wel gave foto's! volgens mij is heel de stad 1 groot reclame bord fnie! veel plezier man!

  • 27 Oktober 2006 - 16:04

    Loes:

    Heee Joeri,
    wat gaaf om te lezen wat jij allemaal meemaakt, lijkt me super! echt een mooie ervaring!
    veel plezier nog!! en pas goed op jezelf;-)
    dikke kus

  • 30 Oktober 2006 - 18:39

    Anne:

    Oeh, ik word er helemaal blij van!
    Kus! Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 96030

Voorgaande reizen:

13 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Over land naar china en terug!

20 Oktober 2006 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: