Chillen in Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu Chillen in Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joeri Zwerts - WaarBenJij.nu

Chillen in Hong Kong

Door: Joeri

Blijf op de hoogte en volg Joeri

23 Oktober 2006 | Hong Kong, Kowloon

Joo allemaal, om te beginnen wil ik jullie natuurlijk ff welkom heten op mijn website. De vliegreis was goed verlopen, mooi lichtjes kunnen kijken toen ik 's nachts over New Delhi vloog en het overstappen in Bangkok en Taipei was ook geen probleem. Bij mijn laatste vlucht tussen Taipei en Hong Kong was ik de enige blanke in het vliegtuig, eigelijk ook wel logisch bij zo'n vlucht. Toen ik aankwam in Hong Kong was het ongeveer 30 graden, nu nog steeds trouwens en veel slechter weer zal ik hier ook niet meer meemaken. Al meteen ontmoette ik bij de bushalte een Tanzaniaan die hier kwam voor business en ook nog is in het zelfde hostel sliep als ik. Dat was wel fijn want het
was nog niet zo makkelijk om het hostel te vinden, stel je voor dat je met een backpack van 20 kilo in een straat als op (volgens mij) de 2e foto (maar waar het overdag nog veel drukker is) een steeg moet vinden en dan tussen allerlei winkeltjes en verkopers van gestolen spullen en mensen die je iets aanbieden een lift moet vinden in de juiste gang om vervolgens op de juiste verdieping je hostel te vinden.
Toen ik eenmaal bij mijn hostel was bleek dat er ondanks mijn boeking geen plaats meer was in de 12 persoons dormitory en dat ik voor 1 nacht naar een 1 persoons moest. Het kostte iets meer maar na 17 uur reizen en even onderhandelen vond ik het wel goed. De kamer bleek echter niet bij de receptie van het Hostel te zijn maar weer drie gare flats verderop op de 17e verdieping. Na het Douchen kwam ik een oostenrijker tegen die ook die dag was aangekomen, met hem ben ik toen de stad ingegaan en hebben we op de boulevard de meest absurde lasershow ooit meegemaakt. Iedere avond rond 8 uur begint er namelijk muziek op de boulevard en alle Wolkenkrabbers op Hong Kong Island aan de andere kant van de baai dansen dan met een enorme lichtshow op de muziek. Van sommige gebouwen schoten lichtstralen ritmisch de lucht in en andere veranderden geheel van kleur. Om een lichtshow zo groot als het centrum van een wereldstad te maken kunnen ook echt alleen chinezen bedenken.

De volgende dag zijn we zelf naar het central district gegaan om de wolkenkrabbers van dichtbij te bekijken, een heel mooi gezicht en ze hebben er genoeg. In de stad hebben we een Indonesisch meisje onmoet die de hele dag met ons mee is gegaan. Ze kende ook de weg beter want ze woonde hier voor een paar maanden. s'Avonds een mooi uitzicht over de stad gehad en veeel foto's gemaakt.
Het is wel een erg bijzondere stad om een keer mee te maken. Iedereen woont in flats van minsten 30 verdiepingen en de straten zitten vol met reclame borden. Allerlei mensen lopen er door elkaar, de stad is echt een mengsel van rijk en arm. Er zit bijvoorbeeld een bedelaar voor een Louis Vuitton zaak. En er lopen een hoop gare en rijke mensen rond.

Vandaag gaan we naar Mong Kok, het dichtsbevolkte stuk van de aarde met 50.000 mensen per vierkante km.

Ik moet er nu eeen eind aan breien want mijn tijd is op, laat meer van me weten als ik in sydney zit.

Leuk dat jullie dit allemaal lezen,
groeten en kussen van joeri:)

ow en als iemand zich afvraagt of het moeilijk is om alleen te reizen,
nee want kben nog geen moment alleen geweest:)

  • 23 Oktober 2006 - 06:35

    Mischa:

    hey joeri,
    klinkt echt vet allemaal! vrijdag was ik in de bakkerij en telmo en we zeiden tegen elkaar whaaa wtf joeri zit nu gewoon echt in hong kong ofzo. ZO'n raar idee! Fijn te horen dat het zo goed gaat allemaal, ook met contacten leggen. Een goed begin zo te horen:). Ik heb er alleen maar meer zin van gekregen te vertrekken en de tijd van mijn leven te hebben!!! Vergeet niet over je eerste ervaring met een echt buideldier te vertellen;) - (ik realiseerde me laatst ineens dat mannelijke kangoeroes natuurlijk geen buidel hebben.. hoe vreemd, een buidelloze kangoeroe!).
    xx misch

  • 23 Oktober 2006 - 07:23

    Je Broer!:

    hee joeri! weer een topverhaal! enne was je nog een tip vergeten te geven www.xe.com voor alle wisselkoersen, weet je tenminste een beetje of je afgezet wordt ;-)
    grtz
    Dorus

  • 23 Oktober 2006 - 08:30

    Annemarie:

    Fijn om te horen dat het goed gaat en je geweldige indrukken opdoet. Heb je iets voor Danny gekocht in de Louis Vuittonwinkel? (Grapje...)Hopenlijk kom je niet in de verdrukking vandaag in Mong Kok.Blijf opletten maar geniet ervan!XXX

  • 23 Oktober 2006 - 08:32

    Langharig Tuig..:

    Hey Man CHilluUU!!! klinkt echt vet relax man vooral die lasershow! was zeker wel een smoke moment :P ( weetje trouwens nog dat ik nog iets zou krijge van die zweet toen we in praag ware? nou da heb ik eergister binne gehad! echt vette ketting! en ik schoot laatst ook spontaan in de lach toen ik aan die kok moest denke op die camping waar we toen ginge ete!! hahah da was echt mooi...

  • 23 Oktober 2006 - 09:24

    Nils:

    relaxte foto's joeri. He levensgenieter veel plezier nog

  • 23 Oktober 2006 - 10:25

    Rob:

    Hey Joeri Kerel,
    Klinkt erg goed allemaal. Als het goed is zit je nu tussen de Chinezen in Mong Kok. Veel plezier daar en ook in Sydney, hoeist met de jetlag :p?
    grtz

  • 23 Oktober 2006 - 10:30

    Kimberly:

    Klinkt echt helemaal top! Ben dik jaloers:P Jij ziet daar dingen die ik alleen ken van foto's, het is er 30 graden enz enz. Geniet er van!
    Kus

  • 23 Oktober 2006 - 12:50

    Kim:

    Heej, fijn te horen dat je veilig aangekomen bent=P. Hongkong klinkt errug vet, veel plezier daar nog! Wanneer kom je eigenlijk aan in Sydney? ik zit nou ergens halverwege de oostkust, en het bevalt prima! Mss zie ik je nog ergens, zou wel lachen zijn, hahaha=P. Veel plezier nog daaro!
    Kuskus Kim

  • 23 Oktober 2006 - 13:44

    Ruud:

    Klinkt goed daar :)
    Rustig aan met je geld heh :)

  • 23 Oktober 2006 - 14:23

    Maud:

    Hee Joeri!
    Mooi dat je goed bent aangekomen! Wel mooi om te zien lijkt me, zo'n lichtshow op die wolkenkrabbers! Heel veel plezier nog in Hong Kong en hoop dat je een goede reis verder hebt naar Sydney!
    Kus, Maud

  • 23 Oktober 2006 - 16:56

    Tessa:

    Joeri!
    De foto's vind ik echt heel cool, die eerste heb ik als achtergrond ingesteld:) Ik ben blij dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt en mensen hebt gevonden om de stad mee te verkennen want dat is toch wel fijn zo in het begin.
    Ben benieuwd naar de rest van je avonturen!
    Veel succes en geniet er van!
    Liefs X

  • 23 Oktober 2006 - 17:39

    Elza:

    JOERIEEE!! Hoe is het ermee? Wanneer ga ik je weer zien? Kon je niet effe bij dublin langsdroppen? Heeel veel succes!! En geniet ervan!!! Dikke kussen Elzaa!!!!!

  • 23 Oktober 2006 - 18:25

    Ton:

    Ha Joeri, ik lees dat vrijwel alles naar wens is. Vandaag hoorde ik op de radio dat Willem en Maxima ook naar Australie zijn. Ik heb nog zo gevraagd of ze nu eens uit je buurt wilden blijven, maar nee hoor. Ze zullen je wel op staan te wachten in de hal van het vliegveld.....

  • 24 Oktober 2006 - 11:39

    Elisa:

    "ow en als iemand zich afvraagt of het moeilijk is om alleen te reizen,
    nee want kben nog geen moment alleen geweest"

    dat vroeg ik me dus af en toen bedacht ik zelf ook al dat jij echt niet veel alleen zult zijn
    ik vind t echt vet dat je t zo maar ff doet alleen he dat zou ik zelfs niet zomaar doen ;)

  • 25 Oktober 2006 - 08:52

    Michiel:

    Hey joeri,
    Tof man om zo je reisverslag te kunnen volgen via internet. Als je in Taipei bent moet je trouwens naar de eier berg gaan. Zeker keer de moeite waard om daar een keer een frisse neus te halen:p..
    Uit eigen ervaring^^^
    Nou in iedergeval veel plezier en suc6 met je backpack trip.
    groetjes michiel

  • 27 Oktober 2006 - 07:13

    Thibault(Honkbal):

    AWww ik wil ook in Hong Kong:P en Veel plezier met Reis dag:D groetjes Thibault

  • 28 Oktober 2006 - 16:34

    Ruudje Honkbal:

    whaaaaaaaaaa vette shit relaxt da het zo cool is daar vooral
    Loooouuuuis Vuitton whahah laatste tijd egt veel aangehoord en nu blijkt er daar 1 te zitten ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joeri

Actief sinds 25 Sept. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 96027

Voorgaande reizen:

13 Juli 2009 - 08 Januari 2010

Over land naar china en terug!

20 Oktober 2006 - 14 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: